.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کامل ترین تصاویر از مسجدالاقصی + عکس
کامل ترین تصاویر از مسجدالاقصی + عکس


«حرم شریف» به محوطه ای باستانی اطلاق می شود که در شهر «بیت المقدس» واقع است. ساختمان دو مسجد معروف جهان اسلام یعنی «قبة الصخره» و «مسجدالاقصی» در «حرم شریف» قرار دارد.
به گزارش مشرق، محوطه ی موسوم به «حرم شریف» توسط دیوارهایی قطور که قدمت آن ها به اوایل دوران خلافت عثمانی می رسد محصور شده است. گفته می شود که عمر «حرم شریف» به پیش از زمان تاسیس شهر« بیت المقدس» برمی گردد و در حقیقت این شهر بر گرداگرد «حرم شریف» بنا شده است .
این شهردر مقاطعی از تاریخ به تصرف پیامبر خدا حضرت« سلیمان ابن داوود»(علی نبینا و علیه السلام) درآمد و پایتخت حکومت الهی ایشان بود و بنای عبادتگاهی در محل «مسجدالاقصی» را به آن جناب نسبت می دهند.مدتی پس از وفات آن پیامبر الهی ، حکومت برپا شده توسط وی بر اثر اختلافات قومش منهدم شد و «حرم شریف» در گذر زمان و حملات حکام جور ویران و فراموش گشت.
در مقطعی یهودیان توانستند با پشتیبانی امپراطوری روم ، کنیسه ای را در «حرم شریف» بنا کنند. این همان کنیسه ای است که «حضرت عیسی»(علی نبینا و علیه السلام) مدت کوتاهی پیش از عروج خود ، به آن حمله برد و بساط دنیا طلبی علمای یهود را بر هم زده و آنان را بر قتل خود مصمم ساخت.(ماجرای کامل این حمله در انجیل ها آمده است).
این کنیسه نیز خیلی زود به ویرانه ای بدل شد و تا زمان فتح فلسطین توسط سپاه مسلمانان در شش قرن بعد ، نه مسجدی در کار بود و نه معبدی. مسلمانان ، پس از فتح این شهر در زمان خلیفه ی دوم ، بار دیگر «ـحرم شریف» را بازسازی کردند و مسجدالاقصی را تجدیدی بنا نمودند و این شهر طی 1400 سال گذشته ، از کانون های توحید بوده است.
امروزه محوطه ی «حرم شریف» چون نگینی در قلب شهر بیت المقدس می درخشد و گرچه در اشغال صهیونیست ها قرار دارد اما همواره به عنوان نمادی از تجدید حیات مجدد حکومت جهانی اسلام ، مسلمانان را به آزادی خود از چنگال قاصبان فر می خواند.
مشرق ، به بهانه روز جهانی قدس ، تصاویر هوایی منحصر بفردی را از «حرم شریف» منتشر می سازد.
در این تصاویر ، مسجدی که دارای گنبد سبز رنگ ، همان «مسجدالاقصی» و مسجد دارای گنبد طلایی رنگ « قبة الصخره » می باشد.


000000000.jpg


00000000000000000000000000.JPG


000000000000000000.JPG




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.202 seconds.